GRATIS forløb om digital chikane: Skal din virksomhed være én af de fem heldige? 

Digitalt Ansvar Kontaktperson:
Andrea Nielsen
ani@digitaltansvar.dk
Vil du øge trivslen for dine medarbejdere og mindske stress og sygemeldinger?

Digitalt Ansvar tilbyder lige nu fem SMV’er (med 100-500 ansatte) et GRATIS forløb om forebyggelse og håndtering af digital chikane.  

Alt for få virksomheder tager digital chikane alvorligt.

Vidste du fx, at 1 ud af 10 privatansatte oplever digital chikane i forbindelse med deres arbejde?

Og hele 87% heraf oplever psykiske eller fysiske konsekvenser som følge af chikanen.  

Digital chikane har altså store konsekvenser for den enkelte medarbejder, men også for arbejdspladsen som helhed.  

Digitalt Ansvar har arbejdet intensivt med arbejdsrelateret digital chikane med støtte fra Velliv Foreningen siden 2021. Vi har i samarbejde med fem virksomheder, bl.a. Ekstra Bladet, Sydbank og Spar Nord, udviklet 12 konkrete værktøjer til at forebygge og håndtere digital chikane på arbejdspladsen.  

Nu har vi indgået i et samarbejde med forskere fra Arbejdsmedicinsk Afdeling på regionshospitalet i Gødstrup. Sammen vil vi undersøge effekten af vores værktøjer.  

Derfor tilbyder vi fem virksomheder en unik mulighed for et gratis forløb, hvor vi arbejder intensivt med at forebygge og håndtere digital chikane i jeres virksomhed. Forløbet har fokus på chikane, som medarbejdere udsættes for digitalt fra eksterne personer (kunder, samarbejdspartnere el.lign.).

Det får din virksomhed ud af forløbet:

  • I får undersøgt omfanget og karakteren af digital chikane i virksomheden: Det sker gennem spørgeskemaer (før- og eftermåling) og interviews med ledere og medarbejdere. Denne del foretages af forskere fra Arbejdsmedicinsk Afdeling, Regionshospital Gødstrup.
  • Et faciliteret forløb med Digitalt Ansvar, som indebærer:  
    1 kickoff-oplæg for alle medarbejdere med introduktion til digital chikane samt introduktion til 12 konkrete værktøjer
  • 2-3 workshops for 20-25 medarbejdere med fx medarbejderansvar omhandlende specifikke værktøjer relevant for virksomheden
  • Ca. seks møder med en arbejdsgruppe i virksomheden

Praktisk:

Projektet løber i perioden fra marts 2025 – marts 2028. De fem virksomheder vil primært være involveret fra 3. kvartal 2025.

Kontakt:

Tilmeld din virksomhed inden d. 5. juli.  

Kontakt Digitalt Ansvars projektleder Lisbeth Kristine Olesen Walakira på 93 91 06 87 eller LKW@digitaltansvar.dk, for at tilmelde din virksomhed eller hvis du bare vil høre nærmere om projektet.

Hjælp til digital vold